فاضلاب حاوی مقدار زیادی مواد جامد مانند پارچه، فیبر و یا سایر مواد جامد است که برای پمپ ksb یک چالش خاص است.

در حالی که مسدود شدن توسط الیاف رشته ای نقش مهمی در مدیریت فاضلاب ایفا می کند، ضایعات گیاهان مشکل دیگری در سیستم های فاضلاب می باشد : مخلوط کردن فاضلاب و آب باران شن و ماسه یکی از بزرگترین مشکلات در جهان است زیرا شن و ماسه بسیار ساینده است و باعث آسیب جدی به پروانه ها و روکش های پمپ می شود.

به خصوص در حوادث سنگین، مقدار زیادی از شن و ماسه را می توان در سیستم فاضلاب ریخت و تفاوت های قابل توجهی در مکان جغرافیایی وجود دارد منظور این است که در دامنه های شنی، مقدار زیادی از شن و ماسه می تواند جمع آوری کرد ، در حالی که تنها چند صد متر دور، ممکن است تنها مقداری جزئی شن و ماسه در فاضلاب ها جمع آوری شود.

با این حال، نه تنها محل، بلکه عملکرد مربوط به یک پمپ تاثیری بر نرخ سایش دارد . به عنوان مثال، پمپ هایی خلاء که شن و ماسه به طور طبیعی نسبت به پمپ های معمولی در جریان فاضلاب را پوشانده اند، بسیار بیشتر است.

مواد مقاوم در برابر سایش فاضلاب پمپ ksbچدن سفید با آلیاژ بالا عمر مفید پمپ را افزایش می دهد

فاضلاب شنی می تواند عمر مفید یک پمپ را به دلیل سایش زیاد کاهش دهد. چدن خاکستری مانند EN-GJL-250 مقاومت به  خوردگی را با توجه به پوست ریخته گری آن که با کربن، اکسید آهن و اکسید سیلیکون غنی شده است، فراهم می کند.

 

اگرچه پوشش های سخت برای اجزای ساخته شده از چدن خاکستری در دسترس هستند، اما دوام این لایه های حفاظتی پوشش معمولا به حساب می آیند و نیاز افزایش مقاومت سایشی فاضلاب حاوی شن و ماسه را برآورده نمی کند.  به همین دلیل، KSB  پمپ ها و پروانه های ساخته شده از چدن سفید مخصوص بالا EN-GJL-HB555 ساخته شده است که بسیار مقاوم در برابر سایش است.  در آزمایش های پوششی ، این مواد ریخته گری ویژه، میزان خسارت مواد را که ۲۰ برابر کمتر از چدن معمولی خاکستری نشان می دهد.  به همین دلیل برای مایعات ساینده و به ویژه برای فاضلاب حاوی شن و ماسه، این چدن سفید ماده انتخابی با توجه به مقاومت در برابر سایش است.

 

سرمایه گذاری درازمدت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود

هزینه های بالاتر پمپ های مقاوم در برابر سایش با مزایای واضح از لحاظ عمر مفید و قابلیت اطمینان سیستم جبران می شوند. اگر کل هزینه های تعمیر و نگهداری به درستی در نظر گرفته شود ، پمپ های مقاوم در برابر سایش KSB به وضوح مزیت مالی را به همراه دارد.

فولادهای ویژه برای فاضلاب شیمیایی مهاجم

FKSB  همچنین پمپ های مناسب برای فاضلاب شیمیایی مضر را ارائه می دهد. مواد مورد استفاده در اینجا عبارتند از فولاد ضد زنگ یا فولاد دوبلکس آلیاژی مقاوم در برابر خوردگی است. در کشورهایی که آب کم است، آب شور برای استفاده از توالت های فرعی استفاده می شود.و این آب های مستقیم وارد فاضلاب می شوند،  با توجه به محتوای نمکی بالای آن، آب شور در مورد مقاومت خوردگی خواسته های ویژه ای را برای پمپ باید در نظر گرفت. در بعضی از برنامه های کاربردی، KSB  همچنین پمپ هایی با محافظت کاتدیک منفعل را ارائه می دهد که در آن یک آند روی به محفظه متصل می شود و به راحتی آن را از خوردگی محافظت می کند.